Trápi vás predmenštruačný syndróm? Poradíme vám, ako ho úspešne zvládnuť

Trápi vás predmenštruačný syndróm? Poradíme vám, ako ho úspešne zvládnuť

Určite sa vám  už viackrát stalo, že sa sami seba pýtate, čo sa to s vami vlastne deje. Ste podráždená a náladová, naraz zjete celú čokoládu, pripadáte si neatraktívna a rozplačete sa aj pri sladkom romantickom filme. Predmenštruačný syndróm (PMS) ovplyvňuje naše správanie. Dokonca v niektorých prípadoch sa PMS využil ako predmet obhajoby pri pokuse o vraždu, týraní detí alebo pri zničených manželských vzťahoch.

Veľmi často podceňujú alebo zľahčujú príznaky PMS nielen ženy, ale aj samotní lekári. PMS nepovažujú za dôvod k cielenej terapii ale pristupujú k nemu ako k čisto „ženskému problému“, s ktorým sa musí žena len vyrovnať. Pritom podľa štatistík  postihuje PMS každú 3 ženu zo 4 menštruujúcich žien.

PMS zahŕňa zoznam týchto základných príznakov:

  • nafukovanie,
  • podráždenosť,
  • citlivosť prsníkov,
  • priberanie na hmotnosti,
  • zvýšená chuť na sladkosti,
  • plačlivosť,
  • depresia,
  • únava,
  • bolesť hlavy,
  • nespavosť,
  • kŕče.

Tieto príznaky sa musia pretrvávať viac ako 4 dni . Na potvrdenie PMS stačí prejavenie sa hoci aj jedného z týchto príznakov.

Ako nájsť úľavu pri ťažkostiach s PMS?

 

Upravte svoj jedálničiek

Soľ, alkohol, kofeín a potraviny s vysokým obsahom cukru môžu príznaky PMS zhoršovať. Potraviny s vysokým obsahom cukru a soli, tak ako aj upravené potraviny môžu prispieť k nadúvaniu, k nerovnováhe hladiny cukru v krvi a k zhoršeniu nálady. Alkohol zhoršuje depresie, zatiaľ čo kofeín zvyšuje podráždenosť a úzkosť.

Začnite jesť viac ovocia, zeleniny a zložité sacharidy. Vyvarujte sa konzervovaným potravinám, ktoré obsahujú veľa cukru, soli a nezdravých tukov. Nekonzumujte alkohol a kofeín, zvlášť v dňoch, kedy na základe skúseností očakávate PMS.

 

Pohyb

Pohyb môže pomôcť  zmierniť emocionálne a fyzické príznaky predmenštruačného syndrómu. Vedecká štúdia, ktorá skúmala efekt cvičenia na PMS, zistila, že kondičné cvičenie  počas šiestich mesiacov znižuje príznaky PMS. Postupný šesťmesačný bežecký tréning mal za následok celkové zníženie PMS príznakov.

Vyberte si pohybovú aktivitu, ktorá zvyšuje tep srdca. Buďte dôsledná a zamerajte sa na cvičenie 3 – 4krát do týždňa a ak je to možné skúste do cvičenia začleniť aj strečing. Tak ako kardio tréning, tak aj strečing sú potrebné pre zdravý organizmus.

Začať pravidelne cvičiť je výzva, zvlásť vtedy, keď trpíte predmenštruačným syndrómom. Ale oplatí sa to! Nájdite si najlepšiu pohybovú aktivitu a čas na tréning. Každá z nás je odlišná. Vyberte si niečo, čo vám najviac vyhovuje. Začnite už dnes! Budete sa tešiť z toho, že ste to dokázali.

 

Redukujte stres

Je veľmi dôležité, aby ste mali primeraný odpočinok a dostatok spánku. Snažte sa spať toľko, koľko potrebujete. Môže to byť viac než si myslíte. Dospelým sa odporúča spať 7 až 8 hodín v noci.

Vaše telo sa potrebuje posilniť a oddýchnuť si. Usilujte sa minimalizovať váš stres. Trávte čas čítaním kníh alebo časopisov. Každý mesiac si doprajte masáž. Zdriemnite si.

Dobrým prostriedkom pre odbúranie stresu sú niekedy aj babská jazda alebo rande s manželom. Ak máte možnosť, zabezpečte si opatrovateľku k deťom, alebo požiadajte manžela o pomoc a využite deň na to, aby ste sa venovali tomu, čo vás baví.

 

Užívajte vitamíny

Užívanie vitamínov môže byť prínosom pre zníženie symptómov PMS..  Ich užívanie je stojí za to, hlavne ak sa chcete vyhnúť užívaniu liekov.

Niektorí NaProTechnology lekári odporúčajú užívať vitamínový komplex s názvom Optivite.

Dôležité je denne dopĺňať najmä tieto minerály a vitamín:

  • vápnik – 1 200mg/deň,
  • horčík – 400 mg/deň,
  • vitamín B6 – 50 až 100 mg/deň,
  • vitamín E – 400 IU/deň

 

 Značte si príznaky PMS

Pri diagnostike a liečbe je veľmi nápomocné monitorovanie a značenie PMS . Je užitočné si tieto symptómy zaznamenávať pomocou systému FertilityCareTM podľa Creightonského modelu a potom na ne upozorniť lekára NaProTechnology pri stretnutí

 

Zaznamenávajte svoj cyklus plodnosti

 

Systém FertilityCare podľa Creightonského modelu je vedecky dokázaná metóda, ktorá slúži na zaznamenávanie  plodnosti.  Záznamová tabuľka poskytuje žene vedomosti o jej tele a jej plodnosti. Tieto znaky pomôžu žene a taktiež aj jej gynekológovi zaznamenať príznaky, ktoré upozorňujú na možné zdravotné problémy. Tabuľka je  nápomocná aj pre NaProTechnológa- lekára, ktorý ju využíva  pri následnej diagnostike a liečbe.

 

Zistite, aké sú vaše hladiny hormónov

 

Naprotechnológia vyhodnocuje hladiny hormónov na posúdenie nedostatku progesterónu v luteálnej fáze cyklu, čo býva častou príčinou PMS. Tento hormonálny rozbor bolo možné vykonať v presne určený deň práve na základe zaznamenávania svojho menštruačného cyklu.

Lekár Thomas Hilgers zistil, že ženy s PMS majú zníženú hladinu progesterónu a estrogénu v poovulačnej fáze cyklu. Liečba je založená na úprave hormonálnej nerovnováhy, čo sa zisti správnym načasovaním krvných odberov. Pre správne načasovanie slúži práve značenie do tabuľky FertilityCare

 

Využite komplexnú medicínsku liečbu

 

Kedysi sa predpokladalo, že liečbou PMS je užívanie hormonálnej antikoncepcie. Avšak klinické štúdie dokazujú opak. PMS je zložitou témou z pohľadu endokrinológie. Je dokázané, že ženy, ktoré trpia v PMS, majú zníženú hladinu progesterónu, estradiolu a β – endorfínu v luteálnej fáze cyklu. Pomocou NaProTechnológie sa dá PMS úspešne liečiť.

Keď sa potvrdí hormonálna nedostatočnosť, gynekológ – NaProTechnológ odporučí žene vhodnú liečbu. Táto terapia môže zahŕňať terapiu, kde sa progesterón dopĺňa v prírodnej forme, taktiež aj cielenou podporou pomocou hormónu HCG alebo užívaním naltrexónu.

Táto terapia má prekvapivé výsledky. Pomocou systematickej liečby NaProTechnológie,  bolo zaznamená  90 % úspešnosť liečby PMS.

 

 

 

 

 

 

 

 

Submit a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>